Stengel Ziegel. Tehly s "elektrickým nábojom"

Obor: Stavebniny

Spoločnosť: Tradičná spoločnosť s viac ako 400 rokmi skúseností s výrobou tehál. Viac ako 70 zamestnancov.

Výzva: Vysoké zaťaženie tehlovým prachom. Preprava približne 90 miliónov tehál ročne v normovanom formáte. Zníženie nákladov na energie.

Riešenie: Prechod z dieselového pohonu na elektrický. Elektrické vysokozdvižné vozíky s plne zapuzdrenou hnacou jednotkou.

Produkty STILL: Elektrické vysokozdvižné vozíky RX 60-50, nosnosť 5 ton.


Spoločnosť Stengel Ziegel využíva ako jedna z prvých tehelní k nakladaniu nákladných automobilov a odvoz hotových tehál z výroby elektrické vysokozdvižné vozíky typu STILL RX 60-50 / 600, ktoré pracujú čiastočne v trojzmennej prevádzke.

Tehlový prach je agresívny. Malé ostré zrná sa dostanú aj do najmenších štrbín a pôsobia tam ako hrubý brúsny papier. Túto vlastnosť pozná tehelňa Stengel z Donauwörth až príliš dobre. Negatívne to ovplyvňuje predovšetkým desať vysokozdvižných vozíkov, ktoré sa tu používajú k rýchlemu nakladanie nákladných automobilov a zaskladňovaniu vyrobených tehál.

Od roku 2019 sa zaradili do flotily spoločnosti Stengel prvýkrát tiež tri elektrické vysokozdvižné vozíky. Vozíky RX 60-50 / 600 s nosnosťou 5 ton a vzdialenosťou ťažiska bremena 600 mm, ktoré sa dokázali presadiť oproti konkurencii. Pred rozhodnutím o kúpe výrobný podnik dôkladne testoval rad predvádzacích modelov. "V každodennej praxi sa vozík STILL RX 60-50 osvedčil dokonca aj v trojsmennej prevádzke, takže jeho výkonnosť a kapacita batérie vyhovovala aj našim vysokým požiadavkám, "potvrdil Johannes Stengel, ktorý rodinnú firmu riadi už po 17 generácií.

Luxus vďaka pokojnému chodu

Jednou z mnohých výhod elektrického vysokozdvižného vozíka oproti vozíku so spaľovacím pohonom je aj plné zapuzdrenie hnacej jednotky. "Motor a prevodovka sú dokonale chránené pred tehlovým prachom, čo by sa mohlo pozitívne prejaviť na životnosti a spoľahlivosti vozíkov, "hovorí Johannes Stengel. Medzi ďalšie pozitíva vozíka RX 60-50 patrí tichý motor pracujúci bez vibrácií, ktorý výrazne zvyšuje komfort jazdy. "Oproti dieselovému pohonu vozík RX 60-50 svojim tichým chodom poskytuje oveľa viac luxusu, "hovorí vodič vysokozdvižného vozíka Klaus Burger.

Taktiež od začiatku boli viditeľné nižšie náklady na energiu. Ako veľkoodberateľ profituje spoločnosť Stengel z veľmi nízkych cien elektrického prúdu, ktorým batérie vozíkov s kapacitou 840 Ah nabíja. "Vďaka tomu teraz v porovnaní s dieselovým pohonom jazdíme výrazne lacnejšie," potvrdzuje Johannes Stengel. Na hodinu si vozík RX 60-50 / 600 aj napriek namontovanej klimatizácii vystačí len s 12,1 kWh, takže jedno nabitie batérie vystačí približne na 1,5 smeny, prípadne 12 hodín. Potom prebehne výmena za novú batériu, ktorá je nabitá, vychladená a pripravená na nabíjačke. "Na nabíjanie sme si zo začiatku museli trochu zvykať, ale po niekoľkých dňoch už bežal proces úplne bez problémov " hovorí Johannes Stengel, ktorý vydal tri nové elektrické vysokozdvižné vozíky na leasing.

Voľnobeh bez následkov

Z toho vyplýva ďalšia citeľná výhoda, pretože dôležitým faktorom pre náklady a kalkuláciu leasingových splátok sú registrované motohodiny. Zatiaľ čo u vozíka so spaľovacím motorom sa do lízingových splátok zahŕňajú aj chod na voľnobeh a prestoje s bežiacim motorom, tento efekt pri elektrických vysokozdvižných vozíkov úplne odpadá. Namiesto 1 900 až 2 000 hodín u dieselového vozíka ročne má elektricky poháňaný model za rovnaké časové obdobie pri rovnakom vyťažení na hodinách len 1 400 hodín- čo je rozdiel 30 percent. Táto systémovo podmienená nevýhoda vozíkov so spaľovacím motorom by mohla byť odstránená systémom Start-Stop známym z osobných automobilov, čo ale nemožno technicky realizovať. "Ak by sa dieselové motory vysokozdvižných vozíkov pri každom zastavení vypli, došlo by rýchlo k prehriatiu turbodúchadiel, "vysvetľuje Johannes Stengel. Pozitívne efekty použitia elektrických vysokozdvižných vozíkov očakáva aj v oblasti prevádzkových nákladov a nákladov na údržbu. "Pri elektrického pohone sa nemusí meniť ani olej ani ozubené remene tiež sa nemusí čistiť vzduchový filter, "vymenúva Johannes Stengel typické položky faktúry za údržbu. K tomu treba pripočítať, že u spaľovacích motorov existuje výrazne vyššie riziko poškodenia motora. Kvôli požiadavkám na čistenie spalín sú spaľovacie motory rady výrobcov oveľa citlivejšie, takže k prvej väčšej poruche motora dochádza už po 4 000 až 11 000 motohodinách, "hovorí podnikateľ.

Obľúbená referencie

Napriek tomu prechod na elektrické vysokozdvižné vozíky s nižšími nárokmi na údržbu narážal v spoločnosti Stengel Ziegel dlho na predsudky. "Moji vodiči považovali elektrické vysokozdvižné vozíky skôr za neflexibilné s nedostatočným výkonom pre náročné nasadenie v tehelni, "spomína Johannes Stengel, ktorý platí vo svojom odbore za elektro priekopníka. Potom, čo sa so svojím tímom presvedčil o odolnosti elektrických vysokozdvižných vozíkov, je k dispozícii aj iným firmám ako referenčný subjekt. "Už u nás bola návšteva z dvoch tehelní, a prezerali si prevádzku elektrických vysokozdvižných vozíkov STILL u nás. "V budúcnosti budú takéto referenčné návštevy v spoločnosti Stengel Ziegel ešte zaujímavejšie, pretože táto tradičná spoločnosť už plánuje pre elektrickú flotilu vysokozdvižných vozíkov ďalší prírastok. Čoskoro tu začne testovanie vozíka RX 60-80 s nosnosťou 8 ton. "Tým dokážeme nakladanie nákladných vozidiel zákazníkov ešte výrazne urýchliť, "je presvedčený Johannes Stengel. Platí to predovšetkým pre plachtové návesy tautliner, ktoré sa v rastúcej miere používajú aj k transportu stavebnín. "Vhodné" nákladné automobily pre prevoz stavebnín s valníkovým návesom a žeriavom sa kvôli nákladom využívajú stále menej, čo stavia logistiku pred nové výzvy.

Očakávania s napätím

Aby bolo možné takéto vozidlo racionálne nakladať len z jednej strany, je potrebné zaobstarať vysokozdvižný vozík, ktorý môže naraz zdvihnúť štyri palety na protiľahlej strane nákladnej plochy, bez toho aby náklad posúval po podlahe. S 8 tonovým elektrickým vysokozdvižným vozíkom RX 60- 80 by to nemal byť žiadny problém. V spoločnosti Stengel Ziegel už očakávajú predvádzacie vozíky na testovanie. Informácie o firme: Ziegelwerk Stengel GmbH & Co. KG Stengel Ziegel je tradičná spoločnosť, ktorá sa môže pochváliť už viac ako 400. ročnými skúsenosťami z výroby tehál. Tehelne vedie v súčasnosti 17. generácia a má niekoľko pobočiek. Z Donauwörth a Neuburg distribuuje Stengel Ziegel svoje produkty do regiónov Bavorska, Bádenska-Württemberska, Poľska, Českej republiky a Južného Tirolska. Pre Stengel Ziegel pracuje celkom 70 zamestnancov. Ročná produkcia je približne 90 milióna tehál v normovanom formáte. Produktové portfólio Stengel Ziegel siaha od klasických a lícových tehál až po inovatívne zvukovo a tepelne izolačné tehly. Tehly dosahujú špičkové hodnoty tepelnej vodivosti a pevnosti v tlaku. Stengel Ziegel dodáva aj zodpovedajúce rohové tehly, preklady pre montáž roliet a zakončovacie stropné systémy. Produktovú paletu výrobca tehál završuje rozsiahlou ponukou stavebného príslušenstva, ako sú odmeriavacie vedierka, miešače malty a ďalšie pomôcky.

Cookie Panel

Spoločnosť STILL používa súbory cookie na to, aby vám poskytla najlepší online zážitok a poskytla anonymizované, agregované údaje o používaní webových stránok. Informácie o tom ktoré cookies používame, čo robia a ako ich môžete zakázať sú dostupné v našich Pravidlách cookie.

Prehliadaním našich stránok súhlasíte s používaním súborov cookie. Zatvorením tejto správy súhlasíte s používaním súborov cookie na tomto zariadení v súlade s našimi Pravidlami cookie, pokiaľ ich nemáte zablokované.