Kultúra spolupráce a spoločenskej zodpovednosti
Udržateľnosť v spoločnosti STILL
Nitra, 28. mája 2025 – Zodpovedné využívanie zdrojov, transparentné zverejňovanie správ o udržateľnosti, investície do repasovania vozíkov a recyklácie batérií, ako aj úctivý prístup k partnerom, zákazníkom a zamestnancom, sú kľúčovými piliermi stratégie udržateľnosti spoločnosti STILL. Spolu vytvárajú pevný základ udržateľného rozvoja a do budúcnosti orientovanej intralogistiky s vysokými ekologickými, etickými a sociálnymi štandardmi. Ďalším dôležitým míľnikom STILL je aj profesionálne školenie zamestnancov v oblasti udržateľnosti.

Udržateľnosť, šetrenie zdrojov a ekologická zodpovednosť už nie sú len "pekným bonusom" pre firmy. Práve naopak, prevzatie spoločenskej zodpovednosti je dnes zásadným spôsobom, ako sa firmy odlišujú od konkurencie, a zároveň rozhodujúcim kritériom pre mnohých zákazníkov pri výbere vhodného partnera. O to dôležitejšie je vytvárať vysoké štandardy udržateľnosti a budovať životaschopnú kultúru udržateľnosti na všetkých úrovniach firmy, s dôrazom na autenticitu, transparentnosť a plynulosť.
Jasná stratégia a spoločná kultúra udržateľnosti
Tento cieľ si vyžaduje jasnú stratégiu, merateľné ciele a otvorenú, transparentnú a motivujúcu komunikáciu, aby bolo možné prekonať pochybnosti a budovať dôveru. Dôležité je uvedomiť si, že budovanie štandardov udržateľnosti je dlhodobý proces a že cieľom nie je dokonalosť, ale skôr ide o preukázanie ochoty zmeniť sa vo všetkých oblastiach, na všetkých úrovniach a medzi všetkými zamestnancami. „Udržateľnosť sa nedá vo firme jednoducho „zaviesť“, zdôrazňuje výkonný riaditeľ STILL, Dr. Florian Heydenreich. „Skutočná udržateľnosť musí byť aktívne praktikovaná v rámci spoločnosti a stať sa prirodzenou súčasťou všetkých obchodných procesov. Ak sú ľudia otvorení novým veciam a majú vôľu prispievať, môžeme dosiahnuť zmeny krok za krokom. Aby sme to dosiahli je dôležité hovoriť o už realizovaných opatreniach, ukazovať príklady a príležitosti a prekonávať pochybnosti.“ Spoločnosť STILL to robí úspešne. Len za posledné tri roky dosiahla niekoľko významných míľnikov na ceste k zdrojovo efektívnej a cirkulárnej intralogistike. Medzi tieto úspechy patrí rozvoj oblasti repasovania vozíkov pre sekundárny trh, inštalácia fotovoltických systémov, využívanie vyprodukovanej energie v prvých závodoch a vytváranie eventov so silným dôrazom na šetrenie zdrojov a cirkulárnu ekonomiku.
Udržateľné podujatia a efektívne využívanie zdrojov
Napríklad po veľtrhu LogiMAT spoločnosť STILL darovala takmer 960 kg materiálu zo svojho výstavného stánku sociálnym organizáciám v danom regióne. Tento materiál bude znovu použitý na vybavenie miestností, skladov, detských ihrísk, divadelných scén a ďalšie. Vďaka aktivitám zameraným na udržateľnosť počas veľtrhu LogiMAT sa spoločnosti STILL podarilo ušetriť celkovo 4 152,65 kg CO₂. Narastajúce povedomie zamestnancov o otázkach udržateľnosti sa prejavuje aj pri iných prípadoch: napríklad namiesto klasických propagačných predmetov dostali hostia sponzorstvo stromov, a tím pre podujatia vyrobil odolné tašky a obaly na vybavenie z použitých reklamných bannerov. Týmto spôsobom dostal kvalitný materiál „druhý život“ ako nápaditý reklamný predmet a spoločnosť STILL tak viditeľne vyjadrila svoj postoj k zodpovednému využívaniu zdrojov a podpore cirkulárneho hospodárstva.
Formovanie, rozvíjanie a upevňovanie kultúry udržateľnosti
Aby spoločnosť STILL mohla aj v budúcnosti pokračovať v tomto smerovaní a ešte hlbšie zakotvila kultúru udržateľnosti vo vnútri firmy, nadviazala spoluprácu so súkromnou školou Kühne Logistics University (KLU) v Hamburgu. V rámci tejto spolupráce prejde zamestnanecký tím spoločnosti STILL dôkladným školením a certifikáciou vo všetkých aspektoch udržateľnosti v oblasti intralogistiky. Spoločnosti STILL a KLU v rámci tohto pilotného projektu spoločne vyvinuli jedinečný vzdelávací koncept, pričom prvé školenia pre zamestnancov v oblasti predaja sa už uskutočnili. „Udržateľnosť už dávno nie je len otázkou imidžu. Prináša našim zákazníkom reálne výhody a je čoraz viac žiadaná. Preto považujeme za kľúčové, aby naši kolegovia, ktorí sú v priamom kontakte so zákazníkmi, získali čo najlepšie školenie v tejto oblasti,“ vysvetľuje Dr. Heydenreich. Po úspešnom pilotnom projekte bude koncept školení a certifikácie rozšírený aj do ďalších oblastí spoločnosti.
Transparentná, aktuálna a oceňovaná
Rozsiahle úsilie spoločnosti STILL potvrdzujú početné ocenenia, hodnotenia a certifikáty od nezávislých inštitúcií. Na začiatku tohto roka získala spoločnosť STILL opäť platinový status v celosvetovo uznávanom rebríčku udržateľnosti EcoVadis, čím sa zaradila medzi najlepšie jedno percento hodnotených spoločností. Okrem toho získala pobočka STILL v Mannheime koncom minulého roka „Achievement Award“ za úspešné absolvovanie auditu pracovných podmienok Workplace Condition Assessment, ktorý realizovala organizácia Intertek, ktorá je odborníkom na zabezpečenie kvality. STILL zároveň dosahuje vynikajúce výsledky aj v oblastiach spoločenskej a sociálnej udržateľnosti a to podporou mladých talentov, kvalitným vzdelávacím programom či vysokými štandardmi bezpečnosti práce. Všetky relevantné údaje a aktivity spoločnosť STILL transparentne zhrňuje vo svojej každoročnej správe o udržateľnosti, ktorá je dostupná na stiahnutie v digitálnej forme na stránke Sustainability | STILL Germany.