17.01.2022

Agilné, silné a teraz ešte bezpečnejšie

Spoločnosť STILL uvádza na trh ťahače a plošinové vozíky konštrukčných rád LXT/LXW

Hamburg, 11. januára 2022 – S novými konštrukčnými radami LXT 120-350 a LXW 20-30 spoločnosť STILL nielen modernizovala a rozšírila svoje portfólio elektricky poháňaných ťahačov a plošinových vozíkov, ale tiež zvýšila bezpečnosť týchto vozíkov na novú úroveň. Zvýšenie bezpečnosti a vyšší výkon prekládky pri jazde na rampách prináša najmä asistenčný systém Descent Speed Regulation (DSR), ktorý reguluje rýchlosť jazdy v závislosti od zaťaženia a uhla naklonenia.

S novými konštrukčnými radami LXT 120-350 a LXW 20-30 rozšírila spoločnosť STILL svoje portfólio elektricky poháňaných ťahačov a plošinových vozíkov.

Bez elektrických ťahačov a plošinových vozíkov si už moderné pracovisko nemožno predstaviť. Prístaviská, výrobcovia automobilov, medzinárodné letiská a nádražia, logistické spoločnosti, špedícia a veľké množstvo výrobných závodov na celom svete už mnoho rokov dôverujú kvalite ťahačov a plošinových vozíkov STILL. Poskytovateľ intralogistických riešení z Hamburgu teraz opäť rozšíril svoje portfólio a zameral ho na budúcnosť. Nové elektrické ťahače LXT 120-350 s ťažným zaťažením medzi 12 a 35 tonami a elektrické plošinové vozíky konštrukčnej rady LXW 20-30 (náklad na ložnej ploche dve a tri tony, ťažné zaťaženie šesť ton) ponúkajú veľký výber modulárnych možností vybavenia a zaujmú svojou výkonnosťou. Náročné testy v najrôznejších odvetviach a niekedy vo veľmi drsných podmienkach preukázali, že s týmito novými vozíkmi možno dokonale zladiť efektivitu a maximálnu výkonnosť.

Bezpečné jazdy na rampách
Odborníci zo spoločnosti STILL sú veľmi pyšní na svoj asistenčný systém Descent Speed Regulation (DSR). Ide o „absolútnu svetovú novinku“, zdôrazňujú obaja experti spoločnosti STILL, Alexander Claus, produktový manažér pre ťahače, a Janos Poppe, produktový tréner pre ťahače. „Tento jedinečný systém podporuje vodičov pri bezpečnej jazde na rampách a zároveň zvyšuje výkon prekládky. Pri ťažných zaťaženiach až 35 ton jazdia vodičky a vodiči vždy s ohľadom na situáciu – a súčasne tak rýchlo, ako je možné,“ hovorí Janos Poppe. Podľa prevedenia monitoruje DSR na strmých rampách presný sklon a aktuálnu hmotnosť bremena a zásahom do brzdového systému s lamelovými brzdami v olejovom kúpeli automaticky prispôsobí rýchlosť príslušným podmienkam. Vo verzii Basic, ktorá je inštalovaná vo všetkých vozíkoch, sa rýchlosť pri prejazde klesaním manuálne obmedzí spínačom na vopred definovanú rýchlosť. Vo variante ECO, dodávanom na prianie, systém zobrazuje klesanie na displeji a automaticky obmedzí rýchlosť na vopred definovanú hodnotu. U prémiového prevedenia DSR je automatické zníženie rýchlosti závislé od klesania a naviac od hmotnosti pripojeného prívesu. Určenie ťažného zaťaženia prebieha prostredníctvom merania točivého momentu na hnacích motoroch. „Táto veľmi inovatívna metóda zisťovania, pri ktorej snímame ťažné zaťaženie vlastne na spojke ťažného zaťaženia, je doteraz celosvetovo unikátna a používa sa len u vozíkov STILL,“ hovorí hrdo produktový manažér Alexander Claus.

Žiadne kompromisy v technickom vybavení

Vývojári STILL si dali záležať aj na ďalších technických komponentoch nových vozíkov. Vozíky tak na oboch nápravách disponujú hydraulickými lamelovými brzdami, ktoré umožňujú veľmi výkonné a precízne brzdenie, pracujú bez opotrebenia a takmer nehlučne. Vďaka generátorovému brzdeniu elektrického pohonu naviac pri brzdení prebieha rekuperácia energie. Parkovacia brzda taktiež pracuje elektricky a aktivuje sa automaticky.
Vozíky konštrukčných rád LXT/LXW sú poháňané dvomi 10,5 kW motormi na zadnej náprave. Trojfázové 80V motory sú zapuzdrené a bezúdržbové. Inteligentné riadenie motorov zabezpečuje agilné jazdné vlastnosti a vďaka pohonu s riadením otáčok nedochádza ani v dlhých stúpaniach ku stratám rýchlosti. Maximálna rýchlosť u vozíkov LXT je bez bremena 25 km/h, vozík LXW dosahuje rýchlosť až 23 km/h. Ťahače a plošinové vozíky možno vďaka rýchlonabíjacej zásuvke alebo integrovanej nabíjačke nabíjať rýchlo a jednoducho bez potreby otvárania kapoty.

Veľa komfortu pre dlhé pracovné dni

Nová kabína je veľmi priestranná a ponúka aj vysokým vodičom dostatok priestoru pre hlavu a veľký priestor pre nohy. Rozmanité možnosti nastavovania sedadiel zabezpečujú komfortné pracovisko a umožňujú každej vodičke a každému vodičovi nastavenie správnej pozície pre neunavujúcu prácu. Samotná kabína vodiča je uložená v pryžových prvkoch a tým je oddelená od podvozku pre tlmenie vibrácií. Podvozok s extra dlhými vinutými pružinami je taktiež odpružený a poskytuje vysoký komfort jazdy a vysokú jazdnú stabilitu. Vďaka farebnému displeju STILL Easy Control majú vodiči neustály prehľad o všetkých dôležitých informáciách – napríklad o polohe volantu, smere jazdy, jazdnom programe, rýchlosti, uhle naklonenia, zaťažení alebo stave nabitia. Nový volant s hlavicou, ktorá je dodávaná na prianie, umožňuje jednoduché a ergonomické ovládanie plne hydraulického riadenia. Jeho haptický povrch navyše ponúka dobré držanie.

Lepší výhľad pre zabezpečenie bezpečnosti

Optimálny výhľad zabezpečuje u nových vozíkov presklenie zo všetkých strán. V porovnaní s predchádzajúcimi modelmi majú o 23 percent väčšiu plochu okien. Optimálny výhľad do všetkých strán zvyšuje bezpečnosť a bráni násilným poškodeniam. Cúvacia kamera, dodávaná na prianie, uľahčuje manévrovanie a pripájanie prívesu pri cúvaní. Ochranu pred nehodami a poškodením tovaru poskytuje taktiež na prianie dodávaný systém Curve Speed Control, ktorý v zatáčkach automaticky upravuje rýchlosť a zabezpečuje tak bezpečné prechádzanie zatáčok. Vozíky možno prostredníctvom na prianie dodávaného rozhrania bez problémov integrovať do riadiacich systémov, ako je STILL neXXt fleet, najinovatívnejší a najvýkonnejší webový portál pre optimalizáciu flotíl manipulačnej techniky. Vďaka tomu majú užívateľky a užívatelia všetky relevantné informácie pre rýchle analýzy alebo optimalizácie v jednom nástroji. K ďalším, na prianie dodávaným bezpečnostným zariadeniam, patria okrem iného systémy STILL Flashlight, Safety Light 4Plus, FleetManager a inteligentný akustický varovný signál, ktorého hlasitosť je vždy o 10 dB vyššia než hluk v okolí. Chodci a ďalší účastníci dopravy sú pred vozíkom varovaní vždy správnou hlasitosťou bez toho, aby dochádzalo k zbytočne vysokému zaťaženiu vodičov a varovaných osôb hlukom.