04.12.2019

Vozíky STILL rotujú medzi závodmi spoločnosti BASF

Spoločnosť BASF Stavebné materiály Česká republika ponúka viac ako 600 produktov pre stavebné firmy, remeselníkov a projektantov. Spoločnosť používa na manipuláciu vo výrobe a logistike vysokozdvižné vozíky STILL, s ktorými má veľmi dobré skúsenosti.

Výroba v Chrudimi zahŕňa stavebné materiály a chemikálie, zatepľovacie systémy, fasády, omietky, štuky, farby a glazúry. Sortiment zahŕňa aj laky, lepidlá, škárovacie hmoty, samonivelačné hmoty, stierky alebo napríklad sanačné systémy WTA. Spoločnosť ponúka revitalizáciu bytových a panelových domov, balkónov a terás.

Sklad v Chrudimi je rozdelený na dve časti: sklad surovín a hotových výrobkov a expedičný sklad. Tok materiálu súvisí s výrobnou operáciou. Ten sa delí na „suchú výrobu“ (výrobky vo vreciach sa ukladajú na palety s hmotnosťou približne 1-1,2 tony) a „mokrú výrobu“ (škatule s omietkami a penetráciami s hmotnosťou približne 600 kg). „Deväťdesiat percent expedovaného tovaru predstavuje suchá výroba. To znamená, že 70 percent vstupného materiálu tvorí piesok,“ vysvetľuje Aleš Bartheldi, SCM manažér spoločnosti BASF Stavební hmoty Česká republika.

Piesok sa dopravuje pásovým dopravníkom do sila, odkiaľ automaticky padá do dvoch výrobných liniek. Do síl sa vháňa aj cement a iné materiály. Potom sa uskutoční miešanie a plnenie do vriec. Paletovači potom zostavujú palety, ktoré sú zabalené do fólie. Pevné palety opúšťajú výrobný úsek na valčekových dopravníkoch a informačný systém dáva skladníkovi na termináli pokyny, kam má paletu umiestniť. Sklad má kapacitu 6-7 tisíc paliet, čo predstavuje trojdňovú zásobu rýchloobrátkového tovaru. Palety určené pre zákazníkov sú potom uložené v spádovom regáli s kapacitou približne 1 700 paliet. Na druhej strane spádového regálu sa palety vyberajú a nakladajú na nákladné vozidlá. Zásoby v spádovom regáli sa okamžite dopĺňajú podľa množstva expedovaného tovaru. Pri „mokrej výrobe“ sa výrobky plnia do vedier, v ktorých sú umiestnené v mikrospádovom regáli alebo v bežnom paletovom regáli. Odtiaľ sa tovar vyberá a odosiela.

V skladoch pracuje deväť elektrických vysokozdvižných vozíkov STILL bez kabíny a tri s kabínou. Vozíky sa používajú na nakladanie vozidiel, obsluhu spádového regálu, zabezpečenie umiestnenia paliet na dopravný pás a inú manipuláciu. Vozíky majú nosnosť 1,8 – 2 tony a samostatné nabíjacie miesta pre suchú a mokrú výrobu a pre expedičný sklad.

„Vozíky sú vybavené štandardnou verziou systému Fleet Manager, ktorý monitoruje prevádzku vozíkov z hľadiska motohodín a nárazov,“ hovorí Aleš Bartheldi a vyjadruje spokojnosť s vozíkmi STILL po prevádzkovej stránke aj z hľadiska popredajných služieb v rámci Full Service. „Naši vodiči si pochvaľujú najmä rýchlu a pohodlnú výmenu batérie.“

„Od kúpy prvého vysokozdvižného vozíka ubehlo už veľa času a dnes sa môžeme tešiť z dvanástich nových krásavcov, ktorí sú opäť o niečo lepší ako ich predchodcovia,“ hovorí Aneta Horáková, marketingová špecialistka spoločnosti BASF Stavební hmoty Česká republika, a zdôrazňuje, že nové vysokozdvižné vozíky STILL RX 20-18 a RX 20-20 sa vyznačujú množstvom inovácií a vychytávok. Vozíky majú vyššiu nosnosť a stabilitu vďaka vyššej hmotnosti (1,8 t v porovnaní s pôvodnou hmotnosťou 1,6 t). Pomocou vysokofrekvenčných nabíjačiek typu HF sa batérie nabíjajú šetrnejšie, čím sa zvyšuje ich životnosť a znižuje spotreba energie.

Dôležitými kritériami pri výbere nových vozíkov boli aj bezpečnosť a komfort vodiča. Vozíky sú veľmi stabilné, a to aj v zákrutách. Vďaka veľkým oknám má obsluha vynikajúci výhľad do všetkých strán. Medzi ďalšie vylepšené detaily patrí centrálny informačný panel, lakťová opierka, pohodlné sedadlo a rýchly prístup k batérii z boku, ktorý umožňuje výrazne rýchlejšiu výmenu batérie v porovnaní s vozidlami iných výrobcov.