Spoločnosť STILL zabodovala na plnej čiare na IFOY Award

Thomas A. Fischer, STILL CSO, mal tú česť prevziať tento rok dve IFOY Awards.

Šťastný tím STILL z dvojnásobné ocenenia zo slávnostného odovzdávania cien IFOY.

Dvojnásobné: STILL získava cenu IFOY 2017 v dvoch kategóriách

V kategórii "Skladové vozíky" si získal špecialista na intralogistiku porotu svojim autonómnym vychystávacím vozíkom STILL iGo neo CX 20

Druhá cena IFOY bola udelená spoločnosti STILL v kategórii "Špeciálne vozíky" pre STILL LiftRunner pozostávajúci z ťahača a čiastočne automatizovaného C rámu (príves) a podvozkov (nosiče nákladu na kolieskach).

Hamburg, 9. máj 2017 – V súťaži o vytúžené ocenenie je rozhodnuté. V roku 2017 je spoločnosť STILL opäť medzi víťazmi o cenu pre medzinárodný vysokozdvižný vozík roka (IFOY - International Forklift Truck of the Year), ktorá je vyznamenaním pre najlepšie riešenia pre priemyselné vozíky a systémy. Odovzdávanie cien sa uskutočnilo včera v blízkosti výstavného strediska BMW World v Mníchove v deň otvorenie výstavy zameranej na logistiku a dopravu, čo je najvýznamnejší veľtrh logistiky, mobility, IT a riadenia dodávateľských sietí. V kategórii „skladových vozíkov“ si spoločnosť STILL ako odborník na vnútropodnikovú logistiku získala porotu autonómnym horizontálnym vychystávacím vozíkom iGo neo CX 20. Ďalšiu cena získal tiež model spoločnosti STILL LiftRunner, ťahač a ťažné súpravy prívesov s teleskopickými pármi vidlíc pre automatické nakladanie a vykladanie.

Cenu IFOY tento rok odovzdali už po piaty krát „tomu najlepšiemu z oblasti vnútropodnikovej logistiky“ a dokumentuje výkonnosť a inovatívnosť výrobcov priemyselných vozíkov a poskytovateľov systémov. V minulosti museli nominované vozíky a aplikácie absolvovať osemdňové súťažné porovnávanie v areáli veľtrhu v Mníchove, partnera ceny IFOY, kde sa podrobili prísnym testom. Tridsať členov poroty z rôznych štátov z oblasti médií, vedy, priemyslu a logistiky potom odovzdali svoje hlasy.

To zahŕňalo konfrontovanie finalistov so skúšobným protokolom IFOY, ktorý obsahoval 80 kritérií a hodnotenia skúšky inovatívnosti IFOY. Táto sa uskutočnila pod úplným dohľadom Fraunhoferovho inštitútu pre materiálový tok a logistiku (IML) v Dortmunde a katedry strojových prvkov a technickej logistiky na Univerzite Helmuta Schmidta v Hamburgu. Pod drobnohľadom boli najmä inovatívna hodnota zariadení, ich trhová relevantnosť a hlavne prínos pre zákazníkov. Čo sa týka funkčnej praktickej skúšky holandský odborný novinár Theo Egberts zaznamenal, analyzoval, porovnával a posudzoval rozdiely.

Spoločnosť STILL si autonómnym vychystávacím vozíkom iGo neo CX 20 zabezpečila jasnú súťažnú prevahu v kategórii „skladových vozíkov“. Pochvalné vyjadrenie od Dr. Jochena Köcklera, člena výboru nemeckého veľtrhu: „Model iGo CX 20 na testovacích dňoch IFOY mimoriadne zapôsobil svojim výkonom a presvedčil posudzovateľa, znalca IFOY a nakoniec aj porotu. Kľúčovým faktorom bola vysoká inovatívna hodnota v kombinácii s fenomenálnou hodnotou, ktorú prináša pre zákazníka, ako aj profesionálna realizácie - míľnik vo vnútropodnikovej logistike."

Tento prvý autonómny horizontálny vychystávací vozík na svete nemá problém nájsť si správnu cestu v žiadnom sklade a zároveň nasleduje svojho operátora kamkoľvek. Porota ohodnotila najmä jeho trhovú relevantnosť a prínos pre zákazníka vysokou známkou. Zariadenie je okamžite pripravené na prevádzku bez potreby komplikovaných predbežných nastavení a je možné ho flexibilne integrovať do už existujúcej infraštruktúry. Hodnotitelia usúdili, že vysoký prínos pre zákazníka spočíva najmä v rozpoznaní okolia pomocou lasera, intuitívne použiteľnom komunikačnom rozhraní a autonómnej jazde. 360° zorné pole umožňuje modelu iGo neo CX 20 kedykoľvek reagovať na zmeny v jeho okolí a zároveň je schopný rozoznať statické a dynamické objekty a osoby. Vďaka svojim kognitívnym schopnostiam rozpozná vozík úmysel operátora na základe jeho pohybov a automaticky sa pohne paralelne s ním zo stanice na stanicu. Vozík zároveň vždy zaujme nakladaciu polohu, ktorá je pre používateľa najoptimálnejšia. Ďalším znakom integrovanej inteligencie je laserový skener nainštalovaný vpredu so 180° panoramatickým rozpoznávaním. Ten umožňuje zariadeniu preniesť predbežné správanie jazdy na rýchlosť pohybu vychystávacieho vozíka, zobraziť skoré rozpoznanie akejkoľvek prekážky a vyhnúť sa jej. Na porotu urobila mimoriadny dojem úspora, ktorú model iGo neo CX 20 dokáže dosiahnuť v porovnaní s bežnými vychystávacími vozíkmi. Počas skúšobnej prevádzky preukázal vozík efektívnejší a produktívnejší chod vo všetkých rozvrhnutiach po tom, ako sa použil princíp „pripojenia“. Výsledkom bolo, že „Testovací tím dosiahol nárast do 47 percent.“ Model iGo neo CX 20 zároveň oslobodí pracovníka od únavných opakovaných pohybov, napr. neustáleho nasadania a vysadania. Obe ruky operátora sú voľné a ten sa môže sústrediť na užitočnú prácu bez obmedzení. Záver poroty: „Modelom iGo neo spoločnosť STILL ukazuje, že inovácie v robotických technológiách hodnotne prispievajú k vytvoreniu inteligentnej vnútropodnikovej logistiky. Výraznými pozitívami je vysoký výkon, jednoduchá obsluha a výborný výhľad." Toto zdôraznil na odovzdávaní cien aj Köckler.

Druhú cenu IFOY dostala spoločnosť STILL v kategórii „špeciálnych vozíkov“. Tu porotu presvedčil model LiftRunner, vysoko záťažový ťažný systém pozostávajúci z ťahača, čiastočne automatizovaného C rámu (príves) a podvozkov (nosiče nákladu na kolieskach). Cieľom tohto riešenia bolo umožniť bezproblémové integrovanie aj nadrozmerných prenášačov nákladu, ktorí vážia až dve tony a ich rozmery sú približne 1 200 x 2 400 mm, do ťažného zásobovacieho systému výroby. Proces nakladania a vykladania sa reguluje cez dotykovú obrazovku. Kamery rybie oko nainštalované nad prívesom prinášajú maximálny stupeň bezpečnosti. Hodnotiaci označili teleskopické vidlice roztiahnuteľné do strán a vzdialenú obsluhu cez dotykovú obrazovku za kľúčové inovatívne prvky. Porota tiež ocenila fakt, že tento automatizovaný variant ťažnej súpravy fyzicky odbremení zamestnancov, pretože úplne eliminuje bežné manuálne posúvanie ťažkých nákladov. To bolo tiež relevantné z pohľadu demografického vývoja, ktorý neustále smeruje k zvyšovaniu priemerného veku pracovnej sily. Vodič nemusí počas procesu nakladania a vykladania ťahač opustiť, pretože to prebieha pomocou laserového polohovania. Živý obraz prenášaný na terminál vozíka umožňuje operátorovi reagovať na neočakávané udalosti okamžite, napr. neplánovaný prechod chodca cez trasu. Ak sa simultánne používa viac prívesov, každý z nich je zobrazený v režime súbehu obrazov. V celkovom hodnotení jasne predbehol model LiftRunner riešenia iných dodávateľov. V porovnaní s nákladmi do približne 500 kg na príves, ktoré boli možné v minulosti, ukazuje skúsenosť zo skúšobnej prevádzky, že s každým jedným veľkým a ťažkým komponentom s hmotnosťou do 2 500 kg alebo rozmermi do šesť metrov dĺžky je možné manipulovať v relatívne malom priestore. Hodnotiaca rečníčka Birgit Heitzer, riaditeľka firemnej logistiky skupiny Rewe povedala: „Rozhodujúcim faktorom bola nakoniec mimoriadna hodnota, ktorú vozík prináša a skutočnosť, že víťaz vyvíja nový segment trhu v časoch demografických zmien.“